Balaton 2008

Eljött az ötödik találkozó, gyorsan telik az idő.

Ki gondolta volna, hogy még öt év után is érdekel valakit a velorex és a Balaton? Szerencsére vannak még olyan elvetemült velorexesek, akik szívesen töltik szabadságukat kedvenc járművükkel, jó társaságban a Balaton parton.

A szokásainkhoz híven, Győrben találkoztunk június 28-án. Idén végre sikerült időben a kempingbe érkeznünk, így mi voltunk az elsők. Az időjárás kegyes volt hozzánk, mert verőfényes napsütésben utazhattunk. A találkozó első napjára ismét eljött Szlovákiából velorexet kedvelő nyugdíjas korú barátunk, aki már évek óta meglátogat minket. Minden alkalommal elhozta citeráját, és rögtönzött nekünk egy kis koncertet. Elsőként Kamill és Ondráék érkeztek, majd nem sokkal később Honzáék, majd nemsokára befutottak Ahimék is Lengyelországból. Késő délután érkeztek meg Pitlákék. Estére a győri szekció is megérkezett a kempingbe. Az estét beszélgetéssel, ismerkedéssel, iszogatással fejeztük be.

Vasárnap reggel össze szedelőzködtünk, majd nekiindultunk a szigetköz meghódításának. Győrön keresztül haladva nagy feltűnést keltettünk. Első megállónk Dunaszegen volt, ahol a Kis-Dunában fürödtünk a nagy hőséget csillapítandó. A hűsítő fürdő után tovább indultunk Ásványráróra, ahol megnéztük az úton átzubogó folyót. Itt már dél körül járt az idő, így következő megállónk Héderváron volt egy étteremben. Ebéd után megnéztük a hédervári kastélyt. A hazafelé útba ejtettünk egy fagyizót, ismét hűsölést keresve. A kempingbe vissza érkezve a velorexes társaság elfoglalta a medencét, és elkezdődött a vízi röplabda meccs. Este a jól bevált iszogatással egybekötött beszélgetéssel zártuk a napot.

Hétfőn reggel borús napra ébredtünk. Ezen a napon mentünk át a Balatonra, így nem nagyon zavart minket a borongós idő a pakolásban. Indulás után kezdett szakadni az eső. A város határában az oldalkocsis Jawanak akadt egy kis elektromos problémája, amit sikerült gyorsan orvosolni. Győrt próbáltuk minél jobban kikerülni. Pistiék javaslatára elkerültük a főutakat, kisebb mellékutakon haladtunk, amikor Pisti velojának problémái lettek. Szerencsére Pisti közel lakott ide, így hazament szerelni. A veloját délutánig sem sikerült gatyába ráznia, így kocsival jöttek utánunk. Innen Zoli lett a konvoj vezetője. Délután érkeztünk meg Balatonakaliba a kempingbe, ahol már jó idő fogadott minket. Sátor állítás után azonnal indultunk fürdeni, mert az eső ellenére a víz kifogástalan volt.

A keddi napot a kánikulának köszönhetően a fürdésnek és a pihenésnek szenteltük. Ezen a napon érkeztek meg Petrék, és Zsolti.

A szerdai program kirándulás volt. Elsőként egy gyönyörű, csendes falucskát néztünk meg, Salföldet. Majd innen továbbhaladva érkeztünk meg Tapolcára, ahol megnéztük a méltán híres tavas barlangot. A barlang után elsétáltunk a malomtóhoz. Ebéd után indultunk vissza a kempingbe. A délutáni hőségben a Balaton kellemesen hűs vize nyújtott enyhülést. Délután megérkeztek Robiék, és Jirka. Este játékos vetélkedőt szerveztünk. A játék mindenkinek nagyon tetszett, jót derültünk, amikor a többieket elszédülve láttuk kóvályogni a pályán.

Csütörtökön az előző napok tapasztalatából okulva késő délutánra tettük a kirándulást. Az egész nap a strandolásé volt. Este hatkor nekiindultunk felfedezni a tihanyi apátságot. A kirándulást színesítette Dávid mókázása egy útjelző bolyával.

Pénteken is borús időre ébredtünk, így jó néhányan csatlakoztunk Zsoltihoz és Endréhez, akik már reggel óta pecáztak. A horgászat eredményesnek bizonyult, mert több mint egy tucat keszeget fogtak. Délutánra kitisztult az idő, újra fürödhettünk. Este megsütöttük a halakat, Ondráék pedig baramborákot készítettek mellé. A vacsora tökéletesen sikerült, mindenki megnyalta utána mind a tíz ujját.

Szombat volt a találkozó utolsó napja, így sorban búcsúztak a résztvevők, mi még kihasználva a jó időt, fürödtünk estig, majd mi is indultunk haza.

Még öt év után is tud ez a találkozó újat mutatni, új emberekkel megismertetni egymást. Úgy érzem sikerült ismét sok élménnyel gazdagítani a résztvevőket, és persze magunkat is. Szerencsére az időjárás kegyes volt hozzánk, így mindenki lebarnultan mehetett haza.

A magyar résztvevők számát tekintve fejlődés tapasztalható, ami őrömmel tölt el minket.

Jövőre remélem ugyan itt találkozhatunk, velorexezhetünk együtt kedves barátainkkal.