Lipnice-Prága 2005

2005 Július 28-Augusztus 4 Lipnice találkozóval egybekötött Prága látogatás!

Sajnos a körülmények úgy hozták az előzetes egyeztetésekkel ellentétben ,hogy csak 1 velorexel indultunk Útnak.

A nagy kaland: 28-án délelőtt indultunk a nagynéném (Edó) és én (Karcsi)

Az út zökkenőmentesen indult , majd a Szlovák Cseh határ előtt eltévesztettük az utat s egy kis mellékúton mentünk a határátkelőig ahol nagy csodálkozás a határőrök részéről , egy kis tanakodás után útlevélkezelés s már suhantunk is tovább. Gyönyörű szerpentint követően tértünk vissza az eredeti útvonalra. Néhány óra múlva elértünk Boskovicébe ahol felfrissítettük magunkat a jéghideg patakba majd bementünk Kostikhoz üdvözölni és egy hatalmasat ebédelni. Ezután folytattuk utunkat , Lipnicéig már meg sem álltunk. Este 11-kor érkeztünk,Dávid már délután óta várt ránk. Gyors sátorállítás majd hatalmas szunya.Ébredés után vettünk egy frissítő fürdőt ,lemostuk az út porát. Fürdés után mivel hogy a talira csak délután kezdenek jönni Dávid javaslatára elmentünk a környéken szétnézni. Visszatérésünkkor már kezdtek gyűlni a velók .Gyorsan regisztráltattuk magunkat majd lementünk a sátrakat lebontottuk és felköltöztünk a várban lévő szobánkba. Következett a rég nem látott ismerősök szívélyes üdvözlése ajándék adás , késő estig tartó beszélgetés. Másnap reggel kezdődött a játékos programokkal teli , kemény napunk. Délután kellemesen elfáradva tértünk vissza a várba , s ahol tegnap este abbahagytuk onnan folytattuk. Ilyenkor csak úgy repül az idő hisz alig melegedtünk bele máris a végéhez közeledik a találkozó. Vasárnap reggel csomagolás következett aztán rövid nézelődés,díjkiosztó, Délután kellemesen elfáradva tértünk vissza a várba , s ahol tegnap este abbahagytuk onnan folytattuk. Ilyenkor csak úgy repül az idő hisz alig melegedtünk bele máris a végéhez közeledik a találkozó. Vasárnap reggel csomagolás következett aztán rövid nézelődés,díjkiosztó.

Utunk innét cseppet sem ért véget , irány PRÁGA. Tábort vertünk Karlstein-ben egy otthonos kempingben a Morva partján Prágától kb: 30 Km-re. A nap további részét pihenéssel töltöttük,másnap korán kelés volt majd vonatra szálltunk és irány Prága. Az egész napot ott töltöttük lejártuk térdig a lábunkat de megérte csodálatos látvány tárult elénk. Következő nap bejártuk Karlstein környékét. Megnéztünk még egy csoda szép barlangrendszert,majd irány vissza a kemping. Délután bementünk ismét Prágába ,hogy esti pompájában is megcsodálhassuk. Az utolsó ébredés a kempingben ,sátorbontás ,összepakolás, majd megnéztük a Karlsteini várat ,kár lett volna kihagyni. Délután 3-órakor indultunk el hazafelé , Dávid nem jött velünk Ő még továbbment Lengyelországba (megnézte Krakkót , Ausvicot) Az utunk nem volt a legszerencsésebb az autópályára csak egy kis Prágai tekergés után sikerült rákeveredni na innentől szuper felhőszakadásban döngettünk ,Brno-ban volt egy útelterelés s csodával határos módon jól keveredtünk ki belőle.Ennek örömére megálltunk a pálya szélén lévő hipermarketnél , s pihenéssel egybekötött vásárlást intéztünk. Irány tovább Brno és a Cseh határ között félúton a velócska megállt (dinastarterral volt valami , de számomra rejtély,hogy mi mert azóta is tökéletesen működik) töltés szálat kikötöttem azután az első kúton megvártuk míg hajnalodni kezdett aztán irány az autópályán hazáig meg sem álltunk . Déli 12-órára haza is értünk.

Nagyon jó volt az út csak azt sajnálom , hogy nem jött más remélem a következő több résztvevővel fog lezajlani.