Börzsöny 2005

Motor bejárató túrát szerveztünk!

Az útvonal: Dunakeszi (2-es számú főúton)-Vác (elfordultunk a 12-es útra)-Verőce-Kóspallag-Márianosztra-Nagybörzsöny (kisvasutazás)-Kemence(átvágtunk a Börzsöny hegységen)-Diósjenő(a 2-es)-Vác(fagyizás a kelyhesben)-Dunakeszi volt.

A túra vasárnap reggel 9 órára volt meghirdetve, ami természetesen Bucibá klubtársunk miatt nem sikerült. Utólag azzal védekezett, hogy nem volt átállítva az órája (ami elég furcsa így április 17.-én) , de azért elhittük neki, mert már ismerjük. Amikor megérkezett, nekem történt egy kis gondom a váltókarral, amelyet csak úgy lehetett orvosolni, hogy lekötöttük a lengéscsillapítót és a rugókat.Ekkor Bucibá kezdett el cikizni, hogy mindig rám kell várni.

Két velorex frissen volt generálozva , emiatt 20-as keveréket használtunk. Mivel sebességünk nem haladta meg a 60 km/órát, egy kis sor alakult ki mögöttünk. Szerencsére nem igazán láttak minket mert akkora volt utánunk a füst. Első hosszabb megállónk egy erdei úton volt Márianosztra előtt, ahol kinyújtoztattuk végtagjainkat és megosztottuk egymással a járatós velok gondjait, problémáit.

Innen Márianosztrán keresztül Szobot érintve haladtunk az Ipoly mellett, ahol megint csak megálltunk egy rövid pihenőre. A szép környezetben a gyerekek játszottak, mi pedig dumcsiztunk. (Az összhang kedvéért TISZA cipőben voltunk, mert ez megy a velohoz.) Az indulást követően felütötte a fejét egy rejtelmes elektromos probléma, amire ekkor még nem tudtunk rájönni, csak ideiglenesen megoldani. Az üzemzavar után elindultunk Nagybörzsönybe, ahol kisvasutazni szerettünk volna. Az állomásra menet egy patakon át vezetett az út, ami nem is lett volna gond, ha az átkelőt nem két betoncsíkból csinálják, és gondolnak szegény velokra. De azért megoldottuk még ha necces is volt. Az állomásra érkezve szembesültünk a menetrenddel, így csak egy óra várakozás után tudtunk volna vonatozni. Emiatt úgy döntöttünk, sétálunk egyet a síneken, ha már a vonat nincs rajta. A séta végére megérkezett a vonat, majd egy kis pihenés után mi is tovább álltunk.

Vissza indultunk a faluba ahol egy vízimalmot néztünk meg. Felütötte fejét még egy kis probléma amit egy kis gondolkodással gyorsan megoldottunk. A blokkból kegyetlen daráló hang hallatszott.Kiderült, hogy a berántó kar is arrébb van rakva néhány foggal. A faluból kimenet még megálltunk egy gyönyörű templomnál, innen mentünk Kemencére, ahol történt egy kis baleset. Kettes sebességi fokozatban tolattam, és így akartam befordulni balra. Betekertem a kormányt teljesen, szépen fordultam, és mikor ráléptem a fékre a lendület felborította a velot. Sajnos erről az akcióról nem tudtam képeket készíteni, mivel én voltam a szenvedő alany. Miután visszaborítottak, és szembesültünk a károkkal, tovább indultunk Diósjenő felé egy csodás erdei úton. Diósjenőt elhagyva távolról láttuk a Nógrádi várat. Utunkat Vác felé folytattuk, ahol meglátogattuk a “kelyhes” fagyizót. A bőséges kelyhek után irány Dunakeszi.

Kb. 160 km-t tettünk meg,a velok egy-két hiba kivételével nagyon szépen teljesítettek. Minden elismerésem a Cseh gépműhelyeseké, akik a fúrást és a főtengely felújítást végezték.